czwartek, 10 listopada 2016

"Bliźnięta z lodu" - S.K. Tremayne

Wydawnictwo: Czarna Owca
Tytuł oryginału: The Ice Twins
Data wydania: 26 sierpnia 2015
Liczba stron: 336
Gatunek: thriller, kryminał
Ocena: 8/10 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cud narodzin staje się podwójnie niezwykły, kiedy mamy do czynienia z bliźniętami. Wieloraczki fascynowały i fascynują do dziś.

Lydia i Kirstie Mooncroft to właśnie zachwycające, identyczne bliźniaczki, córki Angusa i Sary. Pewnego dnia zdarza się tragiczny wypadek i jedna z dziewczynek wypada z balkonu. Lekarze nie są w stanie jej uratować. Rok po tych tragicznych wydarzeniach rodzina jest w rozsypce, a mała dziewczynka pozbawiona siostry jest w co raz gorszym stanie. Pojawia się okazja do zupełnej zmiany środowiska – przeprowadzka na własną szkocką wyspę.

Kirstie, która przeżyła zaczyna mówić swojej matce, że jest Lydią. Sarah jest załamana. Jej córka wariuje, czy może to ona sama jest tak złą matką, że nie potrafiła rozpoznać, która z jej córek zginęła, a która przeżyła? Kobieta ma mętlik w głowie, napięcia w rodzinie rosną, a nie pomaga fakt, że miejscowi mówią, że na wyspie jest cienka granica między światem żywych i umarłych.

Mogę powiedzieć tylko tyle – książka jest świetna! Trzyma w napięciu od początku do końca, autor daje nam snuć przypuszczenia, ale nie pozwala nam się wszystkiego domyślić. Właśnie takich książek pragnę i ponownie proszę Was o propozycje podobnych pozycji. „Bliźnięta z lodu” pochłonęły mnie bez końca, przeczytałam ją jednym tchem. Podobało mi się wszystko – fabuła, dialogi, brak rozwlekłych opisów i rozwijania nieprzydatnych wątków. Dążyłam do zakończenia z ogromną ciekawością, po prostu musiałam się dowiedzieć!

5 komentarzy:

  1. Powiem Ci, że bardzo zaciekawiłaś mnie swoją recenzją. Książka trafia na moją chciejlistę. Masz pięknego bloga. Obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie i mogłabym się skusić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzieś już słyszałam o tej książce i chętnie bym ją przeczytała. Mam nadzieję że wpadnie w moje ręce w najbliższym czasie. Interesuje mnie bardzo matka tych bliźniaczek, jak ona się będzie zachowywać. :)
    Pozdrawiam WiktoriaCzytaRazemZWami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sięgnąć po "Bliźnięta z lodu", pochłonęłam je jednym tchem! Mam nadzieję, że się skusisz:)

      Usuń