wtorek, 20 września 2016

"Pentagram" - Jo Nesbø

Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Cykl: Harry Hole (tom5)
Tytuł oryginału: Marekors
Data wydania: 19 listopada 2014
Liczba stron: 376
Gatunek: kryminał
Ocena: 8/10 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Znowu mój ulubieniec, Harry Hole! Ciągle walczący z alkoholizmem (a może wcale nie walczący tylko biernie przyjmujący procenty). Tym razem musi znaleźć seryjnego mordercę odcinającego swoim ofiarom palce. Jak to bywa z seryjnymi mordercami trzeba ustalić wzór według którego postępuje i znajduje swoje przyszłe ofiary. W tym przypadku trudno dopasować do siebie niektóre elementy. Pozornie ofiar nic nie łączy. Ale czy na pewno? Harry'emu nawet alkoholizm nie przeszkadza w dochodzeniu do prawdy.

Musicie zobaczyć w jaki pokręcony sposób Harry rozwiązuje sprawę „kuriera śmierci” - bo właśnie tak media nazwały zabójcę. Policja musi szybko działać, aby zapobiec kolejnym morderstwom. Harry dostrzega co raz więcej szczegółów, a my razem z nim przeżywamy tą ekscytującą sprawę.

Dzięki takim sprawom policjant bierze się w garść. Teraz ma też inny powód, aby nad sobą pracować. Ten powód to kobieta i jej syn. Wydaje się, że Harry byłby świetnym ojcem dla chłopca, ale ile razy można dawać mu szansę? Ile razy można czuć ten okropny zawód?
Mimo wszystko podoba mi się jego zadziorny charakter oraz to, że poświęca wiele aby dopiąć swego. Wierzy w sprawiedliwość, chociaż do ideału mu daleko.

Jo Nesbø po raz kolejny dał mi to, co lubię najbardziej – nie mogłam się oderwać od książki, miałam milion przypuszczeń i domysłów. Pochłaniam jego twórczość i ciągle chcę więcej!
 

6 komentarzy:

  1. A ja utknęłam w "Czerwonym gardle" i ruszyć nie mogę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Czerwonego gardła" jeszcze nie czytałam, bo jak zawsze czytam serię w zupełnie przypadkowej kolejności;)

      Usuń
  2. Nie znam tej książki, ale chętnie ją poznam. Kiedyś trzeba się przełamać na kryminały.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że ta seria mogłaby być dobra do zapoczątkowania przygody z kryminałem. :)

      Usuń
  3. Jo Nesbo czyta mój tata i nie powiem, że mnie do kryminału ciągnie ;)
    Na razie, czytam głównie fantasy, które kocham :)
    Pozdrawiam!
    (Obserwuję ;)
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń