wtorek, 11 października 2016

"Krwawy fiolet", czyli miasto wariatów

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Tytuł oryginału: Bleeding Violet
Data wydania: 16 lutego 2011
Liczba stron: 344
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dom wariatów – właśnie tak bym to nazwała. Żeby się o tym przekonać trzeba przeczytać „Krwawy fiolet”. Książka ma wiele pozytywnych recenzji i opinii, ale mnie nie szczególnie przypadła do gustu.

W skrócie, szesnastoletnia Hanna, cierpiąca na zaburzenia maniakalno-depresyjne uderza w głowę ciotkę, która jest jej opiekunką. Dziewczyna myśli, że popełniła morderstwo, ale nie przejmuje się tym za bardzo, bo jej głównym celem jest odnalezienie swojej matki. I tu zaczyna się obsesja bohaterki. Hanna ma po prostu bzika na jej punkcie! Ani matka ani córka chyba nie są w pełni zdrowia umysłowego. Córka chorobliwie zabiega o względy matki, gotowa nawet popełnić przestępstwo czy narazić swoje życie.

Przeczytałam „Krwawy fiolet” do końca, ale raczej z irytacją niż z zadowoleniem. Główna bohaterka, podobnie zresztą jak inne postacie, denerwowały mnie i miałam ochotę rzucić tą książką o ścianę. Chociaż lubię fantastykę to zdecydowanie nie w tym przypadku. Wszyscy po kolei wydawali mi się pewnymi kandydatami do psychiatryka. Relacje między matką a córką były chore, ale nie w taki interesujący czy zadziwiający sposób, jaki można spotkać czasami w literaturze, ale po prostu sytuacja była śmieszna i jednocześnie tragiczna.
 

2 komentarze:

  1. Hm.. nie słyszałam o książce, ale wydaje się być dość... interesująca.. może po recenzji nie powiem że wspaniała ale ciekawią mnie takie tematy - jednak po tym co napisałaś nie wiem czy się skusić XD
    btw. nominowałam cię do liebster awords ^^ http://books-from-whole-world.blogspot.com/2016/10/liebster-awords-1-2.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Reakcje matka - córka rzeczywiście mogą być fascynującym tematem powieści, jednak w tym przypadku z tego co piszesz to rzeczywiście wypadło to dosyć blado :o
    Pozdrawiam
    http://na-planecie-malego-ksiecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń