wtorek, 26 grudnia 2017

Plus/Minus | Olga Gromyko, Andriej Ułanow



Tytuł: Plus/Minus
Autorzy: Olga Gromyko, Andriej Ułanow
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Data wydania: 22 listopada 2017
Liczba stron: 590
Gatunek: fantastyka, fantasy, science fiction
 
 
Elenę Wiktorowną można by nazwać feministką. Jest drobną blondynką z wielką osobowością. Dziewczyna potrafi walczyć o swoje. Jej praca zresztą nie należy do najłatwiejszych, jest inspektorem do spraw pomrok. Na co dzień spotyka nadprzyrodzone istoty.
Pewnego dnia szef przedstawia jej nowego partnera - Saszę Toplakowa. Chłopak jest byłym żołnierzem. Pokusiłabym się o stwierdzenie, że jest trochę niezrównoważony psychicznie. Młodzi są od siebie różni, tak różni jak plus i minus.

Bardzo lubię styl Gromyko, przypomina mi nawet trochę styl pisania Chmielewskiej. Wydaje mi się, że w tej książce przeważył właśnie ten charakterystyczny model pisania. Spotykamy się więc z mnóstwem humoru i zabawnymi dialogami. Młode, silne kobiety to także znany mi wątek.
Saszka od samego początku daje nam się poznać jako trudny mężczyzna i to święta prawda. Między nim a Lenoczką dojdzie do wielu elektryzujących spięć, ale przecież wiecie, kto się czubi ten się lubi. Będziemy mogli być świadkami ich wzajemnego przyciągania, jak dwa bieguny magnesu.

Akcja jest wartka i dynamiczna od samego początku. Charakter książek ze wschodu jest dosyć specyficzny, ale mnie odpowiada. Lubię ten humor i sceny. Niestety muszę przyznać, że sagę o Wiedźmie Olgi Gromyko czytało mi się lepiej. W pewien sposób lżej i z większym uśmiechem na ustach. Jednak Plus/minus także czyta się przyjemnie.

1 komentarz:

  1. O prozie Gromyko słyszałam wiele dobrego, dlatego w 2018 chciałabym w końcu nadrobić jej powieści :)

    OdpowiedzUsuń