piątek, 28 września 2018

Czerwone gardło | Jo Nesbø



Tytuł: Czerwone gardło  
Autor: Jo Nesbø
Tłumaczenie: Iwona Zimnicka
Cykl: Harry Hole (tom 3)  Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Tytuł oryginału: Rødstrupe
Data wydania: 19 listopada 2014
ISBN: 9788324589913
Liczba stron: 424
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
 
 
Ponownie mój kochany Harry Hole. Czy to dziwne, że przepadam za takim typem alkoholika? Możliwe, ale ten policjant skradł moje serce już jakiś czas temu.
Tym razem sprawa kręci się wokół wyjątkowej broni. Bardzo rzadkiej, bardzo drogiej, sprowadzonej dla zabójcy. Pozostaje odpowiedzieć na pytanie kto jest tym bogaczem-mordercą?
W tej części bardzo spodobał mi się motyw II Wojny Światowej. Ten temat fascynuje mnie od dawna i z wielką chęcią sięgam o książki dotykające tej tematyki. Czerwone gardło stanowi przeplatankę czasów teraźniejszych i wojennych. Elementy są ze sobą tak harmonijnie połączone, że czyta się z wielką przyjemnością. Jo Nesbø potrafi budować napięcie!
Tak bardzo chciałam odkryć kto jest mordercą! Jednak autor sprytnie poprowadził fabułę, moje zaciekawienie rosło do samego końca.

Raczej nie przywykliśmy do historii opowiadanych przez żołnierzy Wehrmachtu, zwykle nie jesteśmy ich nawet ciekawi. Ta książka zmieniła moje zdanie. Czytałam ją z zapartym tchem, zastanawiałam się nad psychiką żołnierzy. Jak daleko może się posunąć żołnierz powracający z wojny? Jak bardzo czuje się przegrany?
W tej części zaczyna się też historia śmierci Ellen. Możemy być pewni, że Hole nie zostawi tego i za wszelką cenę będzie domagał się sprawiedliwości. Wielu z Was znienawidzi Waalera jeszcze bardziej z każdą stroną.

Czerwone gardło niesie też swoje momenty dla Harry'ego. Poznaje Rakel – czy coś między nimi zaiskrzy, czy może Hole ze swoją antypatią wszystko popsuje?
Bohater tej serii jest bardzo specyficzny, ale dzięki swojej niepokorności i wielu słabościom uzyskał moją sympatię. To właśnie te słabości sprawiają, że jest on bardziej ludzki, bliższy każdemu z nas. Jeżeli nie sięgnęliście jeszcze po książki Jo Nesbø to nadeszła najwyższa pora!
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz