czwartek, 25 sierpnia 2016

"Will Grayson, Will Grayson" - David Levithan, John Green

Wydawnictwo: Bukowy Las
Tytuł oryginału: Will Grayson, Will Grayson
 Data wydania: 4 marca 2015
Liczba stron: 368
Gatunek: literatura młodzieżowa









Dwóch autorów, dwóch Willów Grayson'ów, jedna książka.
Jeden Will kieruje się życiowym mottem „siedź cicho”. Ma swoją Paczkę Przyjaciół gromadzącą gejów i lesbijki, co może trochę źle wpływać na powodzenie Willa u dziewcząt. Wydaje mi się, że motorem tej książki jest Kruchy Cooper, bez którego byłoby smętnie i smutno.

Pewnego wieczoru jeden Will spotyka drugiego Willa, całkowicie przypadkowo. Przypadkowo także spotykają się w sex shopie. Drugi Will jest zupełnie inny niż Pierwszy (przynajmniej pozornie). Ma depresję, problemy ze sobą, ale nie chce przyjąć pomocy od przyjaciółki, która tylko go drażni. Nic ani nikt nie zasługuje na jego szacunek, oprócz chłopaka poznanego w Internecie, który zresztą okazuje się porażką. Jak splotą się losy obydwu Willi?

Nie jestem fanką twórczości Greena, ale co jakiś czas sięgam po jego książki, bo porusza w nich istotne tematy. Tym razem był to motyw homoseksualizmu, depresji i problemów rodzinnych. Dobrze, że poruszane są takie sprawy w książkach, po które sięga znaczna liczba młodych ludzi. Ja jak zawsze, przeczytałam, ale bez fajerwerków. Nie wiem, może nie odpowiada mi ten styl pisania, nie trafia do mnie specyficzne poczucie humoru autorów.

2 komentarze:

  1. Mam wrażenie, że po "Gwiazd naszych wina" nie znajdę już innej książki Johna Greena, która zachwyci mnie tak samo, jak ta wyżej. Wszystkie inne przeczytane książki od tego autora mnie zawodzą i obawiam się, że w przypadku "Will Grayson, Will Grayson" będzie podobnie. :(

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również nie jestem fanką Greena, ale czytam jego książki. Dość często poruszane są tam ważne tematy. Możliwe, że jak będę miała więcej czasu to sięgnę i po tą pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń