piątek, 15 lipca 2016

"Uciekinier" - Stephen King


Tytuł: Uciekinier
Tytuł oryginału: The Running Man
Autor: Stephen King
Kategoria: horror/thriller
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 336

Nigdy nie przepadałam za książkami, które przedstawiają świat w przyszłości z zdegradowanym środowiskiem i przemocą. Jednak na próbę sięgnęłam po „Uciekiniera” i nie żałuję! Lektura okazała się ekspresowa i pełna napięcia. Odliczanie od stu w dół tylko wzmagało moją ciekawość.

Ben Richards żyje w świecie pełnym nędzy i przemocy. Jedyną rozrywką dla mas są brutalne konkurencje emitowane przez telewizję. W 2025 roku ludzie dla zdobycia pieniędzy zgłaszają się do tych bezdusznych teleturniejów, a Ben zrobił to dla swojej rodziny. Jego córka jest ma zapalenie płuc, a w warunkach jakich żyje trudno o powrót do zdrowia. Z kolei żona bohatera w swej rozpaczy znalazła inną drogę do zdobycia środków do życia – zajęła się prostytucją.

Richards został wybrany do gry zwanej „Uciekinierem”. Musi przez 30 dni unikać śmierci z rąk ścigających go Łowców. Książka trzyma w napięciu od samego początku. Zastanawiamy się czy bohater przeżyje, jaką drogę ucieczki wybierze, jakie decyzje podejmie. Czy dopadną go Łowcy, a może ktoś inny na niego doniesie?

Wiem, że niektórzy nie sięgają po powieści Kinga ze względu na ich długość i dosyć długi czas pojawienia się wartkiej akcji. Takie osoby powinny przeczytać „Uciekiniera”, między innymi ze względu na jego interesującą i szybko rozwijającą się fabułę.

Chociaż nie uważam się za fankę książek o tej tematyce poleciłabym ją każdemu. Można z nią spędzić emocjonujące popołudnie czy wieczór.

4 komentarze:

  1. Nie była dla mnie jakąś fenomenalną lekturą, ale spośród ostatnich moich spotkań z Kingiem - jedną z lepszych. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do mnie. Dopiero zaczynam. A jak powszechnie wiadomo początki są trudne. Dlatego będzie mi bardzo miło jeżeli odwiedzisz i zostawisz komentarz z dobrą radą bądź słowem motywacji :)
    http://bookmaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. czytałam już wiele książek Kinga, ale Uciekinier jeszcze przede mną. jestem go bardzo ciekawa. pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. 24 year old Sales Associate Malissa Laver, hailing from Shediac enjoys watching movies like Funny Bones and Horseback riding. Took a trip to Gondwana Rainforests of Australia and drives a Chevrolet Corvette L88 Convertible. odwiedzic ich strone internetowa

    OdpowiedzUsuń